Teksti suurus

Reavahe

Kontrastsus

Placeholder Placeholder
Background image
-1°

Küsimus

Küsimus

Valdkond: teede ja tänavate remont
Teema: Soinaste tänava rekonstrueerimine

Soinaste - Raja -Räni-Lemmatsi tänavate ristumisel paigaldatakse praegu äärekive, kujundatakse kõnniteid ja Soinastelt mahakeeramisi madalama liiklusintensiivsusega tänavatesse. Kõnniteed ja nende ümber olev planeeritav muru saab olema senisest palju laiemad, kuid autodele jäetakse nii kitsas tee ja mahakeeramised toimuvad terava nurga all. Kindel, et sõiduautost suurem transpordiliik ei saa enam äärekive maha sõitmata nt. Lemmatsi tänavasse sisse-välja keerata. Miks tehakse tänavaotsad nii pudelikaela taoliselt kitsad, et see hakkab takistama normaalset autoliiklust? Ruumi ju on.
Või on plaan senised suured liiklusvood edaspidi Soinastest mujale ümber juhtida?
Samuti on väga kõrged kõnnitee äärekivid ristmike ületamisel. Rattaga, ratastooliga ja käruga teeületused saavad tõsiseks katsumuseks. Uute sõlmede rajamisel peaks tegema inimsõbralikud lahendused kõigile, nii autodele kui teisiti liikujatele.

Esitaja: A. L.
Esitatud: 16.10.2017

Vastus

Tere!

Projektlahenduse eesmärk on kõrvaltänavalt peateele sõites suunava loomuga ristmike tekitamine. Kõrvaltänava ristumine peateega peab olema ohutuse ja nähtavuse tagamiseks võimalikult täisnurkne. Ka ristub Raja ja Lemmatsi tänavaga rajatav kergliiklustee. Ristumisalal tuleb tagada piisav nähtavus ja vähendada lähenevate autode liikumiskiirust ohutuse tagamiseks. Sel eesmärgil rajatakse kergliiklustee ristumistele ka künnised.

Lugupidamisega

Vastaja: Siim Mitt
linnamajanduse osakond
teedeteenistus
tee-ehituse peaspetsialist
siim.mitt@raad.tartu.ee
Vastatud: 17.10.2017