Teksti suurus

Reavahe

Kontrastsus

Placeholder Placeholder
Background image
16°

Jalgrattaliiklus

Linnamajanduse osakond
Raekoja plats 3, 51003 Tartu
736 1270
 

Kampaaniad ja sündmused
Planeerimine ja ehitamine
Arengudokumendid ja uuringud
Rattaringlus

Kampaaniad ja sündmused

Linnavalitsus korraldab jalgrattasõidu propageerimiseks erinevaid üritusi. Näiteks tähistatakse igal kevadel jalgrattahooaja avamist mitmete üritustega kesklinnas ning sügisel kutsutakse autovabal päeval loobuma kesklinnas liikumiseks autost ning kasutama jalgratast, ühistransporti või võimalust käia jala.

Jalgrattaliikluse hoogustamiseks hakkas Tartu korraldama autovabasid päevi ja muid kampaaniaüritusi.

Autovabadel päevadel on korraldatud ühiseid jalgrattasõite nii rattaentusiastidele kui ka linnajuhtidele. Lapsed on saanud oma oskusi proovile panna vigursõitudel või liikluslinnakus, linlastele on pakutud abi jalgrataste hooldamisel, korraldatud on jalgrattalaatu ja -oksjoneid, tutvustatud uudseid sõiduvahendeid ning avatud uusi kergliiklusteid.

Viimane autovaba päev toimus 21. septembril 2016. aastal, kui Küüni tänaval oli avatud liikluslinnak, toimusid töötoad, räägiti liiklusohutusest ning nõustati rattaomanikke. Autojuhid said juhiloa ettenäitamisel linnaliinibussides terve päeva tasuta sõita ning Emajõel sõitis jõetramm.

Tartu jalgrattahooaja avamise traditsioon ulatub aastasse 2011. Igal kevadel toimub kesklinnas või kaugemal hooaja avaüritus, kus pakutakse taas linlastele abi ratta korrashoiul, korraldatakse lasteüritusi ning  julgustatakse tartlasi oma kaherattaline sõiduk välja tooma ning hooaega alustama.

Mitmel aastal on jalgrattahooaja avamise puhul selgitatud välja kõige jalgrattasõbralikumad asutused. 2013. aastal sai selle tiitli kaardifirma Regio, 2014. aastal maastikuarhitektuuribüroo Artes Terrae, 2015. aastal trükiettevõte Kroonpress ning 2016. aastal AS Nortal.

Kiiret infot saab ka Facebookist: www.facebook.com/jalgrattalinn.

Foto: Kerly Ilves
Foto: Kerly Ilves

Vaata veel:

Jalgrattaüritused ja -kampaaniad

13.12.2016

Viimati muudetud 27.04.2017

Arengudokumendid ja uuringud

Jalakäijate ja jalgratturite loendus Tartus 2015. aasta kevadelRattaringluse teenuse arendamine Eestis Tartu linna pilootprojekti näitel (Tallinn 2014)Tartu linna õpilaste jalgratta kasutamine ja ohtlikud kohad liikluses, aruanne (Tartu 2014)

Jalakäijate ja jalgratturite loendus Tartus 2013. aasta kevadel

Uuring-Tartu linna jalgrattasõidu marsruutide kaardistamine Endomondo mobiilirakenduse 2013. a mai andmete põhjalKarlova kergliiklusuuring // Karlova liikluse küsitlus

Tartu Veeriku linnaosa lasteasutuste laste ja õpilaste liikumisviisid ja ohtlikud kohad liikluses. Liiklusnädalal läbiviidud uuringu tulemused (2012)

 

Linnatranspordi küsitluse aruanne (2011)Jalgsi ja rattaga liikumise auditi tulemused (2010) Liiklusohutuskava lähteülesanne kergliikluse osas (2010)Jalgrattavargused Tartu linnas (2010)

Tartu jalgrattaliikluse arenguskeem (2006)

Jalgrattarajatised meil ja mujal. Lähtematerjal jalgrattarajatiste planeerimiseks, projekteerimiseks ja väljaehitamiseks:

Foto: Juhan Voolaid
Foto: Juhan Voolaid

Viimati muudetud 10.01.2017

Tartu rattaringlus

Tartu linna on viimastel aastatel lisandunud palju uusi rattateid ning renoveeritud olemasolevaid. Kindlasti jätkab Tartu seda tööd ka edaspidi, et rattateed moodustaksid tervikliku ja loogilise võrgustiku. Järgmise sammuna soovib linn motiveerida nii linlasi kui ka turiste rohkem jalgratastega liikuma. Selleks on Tartu algatanud rattaringluse projekti ja liigub kindlalt selles suunas, et järgmise kahe aasta jooksul rajada Tartusse rattaringluse süsteem, mis koosneb 600–800 rendirattast ning 60–80 rendipunktist üle linna. Tartu linna soov on kujundada rattaringlusest ühistranspordisüsteemi osa ja integreerida need teineteist täiendavaks tervikuks.

Rattaringluse projekti planeeritakse rahastada kahest allikast. Linnavalitsus on esitanud taotluse Horizon 2020 meetmest rahastatava projekti SmartEnCity tegevuste muutmiseks selliselt, et projekti pilootalal (kesklinnas) saaks panustada elektrirattaringluse arendamisse 669 500 eurot. Samuti on linnavalitsus otsustanud  asuda linnapiirkondade arendamise meetme raames realiseerima reservnimekirja kuuluvaid projekte. Selle meetme abil on rattaringluse arendamisse võimalik panustada kuni 1,335 miljonit eurot.

Rattaringluse asukohtade planeerimiseks kasutame elanike arvamusi ja liinivõrgu analüüsimiseks kasutatavaid mobiilpositsioneerimise andmeid. 

Foto: Kerly Ilves
Foto: Kerly Ilves

Küsitlus rattaringluse asukohtade planeerimiseks

Ootame linlastelt arvamusi, kus võiksid paikneda Tartus rataste rendipunktid. Palun märkige soovitud asukohad kaardile

Lisaks palume vastata veebiküsitlusele, et  olla meile abiks rattaringluse paremaks planeerimiseks.

Uudse lahendusena võib nii asukohtade kaardistamiseks kui ka küsitlusele vastamiseks kasutada mobiiliäppi, mille kaudu saab mugavalt ja täpselt oma eelistatud asukohad kaardile kanda. Küsitluses osalemiseks lae Google Play’st või App Store’st alla tasuta mobiilirakendus Survey123 for ArcGIS ning seejärel ava küsitlusvorm. Rakenduse kasutamine on lihtne ning võimaldab kaardistada kuni 5 asukohapunkti ühe vastaja kohta.

Küüni tänaval asuv Bikeepi nutikas rattaparkla
Küüni tänaval asuv Bikeepi nutikas rattaparkla

Rattaringluse uuring

Meediakajastused

Viimati muudetud 02.07.2017