Teksti suurus

Reavahe

Kontrastsus

Placeholder Placeholder
Background image
20°

Küsimus

Küsimus

Valdkond: transport
Teema: Bussi liikumine Pikk peatusel

Tere,
Kirjutan teile uue liinivõrgu kohta.
Probleem seisneb selles, et vaatamata sellele, et Pikk peatus on kesklinnast lähedal, see on täiesti ära lõigatud. Praegu seal käib 2 peamist bussi numbrit (1 ja 5, kui liikuda kesklinna suunas Riia tänaval või 1 ja 3 kui liikuda vastupidises suunas).
Mina olen tudeng ja liigun Pikk peatusest kas Riiamäe peatusele (selle juures on Geenivaramu, kus õpivad kõik loodus ja tehnoloogia tudengid) või Soinaste/Nooruse peatusele (selle juures on Biomeedikum ja Tehnoloogia instituut).
Minu abikaasa on ka tudeng ja õpib Maaülikoolis. Maaülikooli hoontese sattumine on praegu raske, kuna 16 ja 16A käivad ebamugavalt ja ka harva. Koju ta saab bussiga otseselt Pikk peatusele väga harva (sageli võtab bussi, mis käib Kesklinna ja kesklinnast liigub jälgsi). Minu abikaasa on invaliidsuse tõendiga, aga kui Maaülikoolist üldse koju sattuda tahakse, siis teisi variante pole, kui üle Turu silla jalgsi koju käia.
Loengud, mis toimuvad minu õpe raames on kas TÜMRI majas (Geenivaramu) või Biomeedikumis/tehnoloogia instituudis, kus on ka mul kohustuslik laboripraktika. Loengute vahel on tavaliselt maksimum 30 min, aga nad tavaliselt ei lõpe õigeks ajaks ja samas tudengid ka tahavad süüa. Minu küsimus on, kuidas kõik meditsiini eriala/loodus/tehnoloogia tudengid saavad Biomeedikumist Geenivaramu ja tagasi mingi 15-20 minutiga, kuna praegu tavalised võimalused on kas käia Soinaste peatusest või Kliinikumi peatusest otse Biomeedikumi, ehk palju aega söömiseks/puhkamiseks ei jää.
Pean ka märkama, et minu, kui ka mu abikaasa jaoks ainuke võimalus kuhugi saada uue liinivõrguga on bussiga nr.1 kesklinna ja sealt ümberistuda bussile, mis viib ülikooli/praktikale. Pean ka rõhutama, et kõik tudengid, mis elavad Raatuse ümber (nt Pikk peatus, kus elavad 4 minu klassikaaslast ja kes teab kui palju loodus ja tehnoloogia tudengeid ja Maaülikooli tudengeid veel) peavad ümberistuma kesklinnas. Ehk kesklinnas on «hot spot» ümberistutamiseks kõikidele inimestele lisaks ka tudengitele.
Kurb on see, et tudengi käest keegi ei küsinud, kas uus liinivõrk on mugav, kuna tudengid ei ole seadusejärgselt Tartu elanikud (vaatamata sellele, et moodustuvad suurema osa elanikkonnas). Lisaks kõige huvitavam asi on ka see, kuidas inimesed, kes elavad kesklinna lähedal (aga mitte nii lähedal, et jälgsi käia iga kord) saavad ühte bussinumbrit, et linnas liikuda.
Kuidas tudengid saavad õigeks ajaks õpihoonete vahel liikuda ja kuidas kõik linna inimesed teevad ümberistumisi kesklinnas on ka hea küsimus.
Isegi kui panna erinevaid busse tunniplaani nii, et iga buss liigud 10-15 minutivahega, kesklinna bussipeatuses kindlasti tekib kaos hommikul kell 7-11 ja õhtul kell 14-18.
Palun, selgitage, kuidas kesklinna lähedal asuv populaarne bussipeatus saab ainult ühte bussinumbrit ja kuidas tudengitele ülikooli saada.

Aitäh,

Lugupidamisega,
Olga.

Esitaja: O. B.
Esitatud: 27.03.2019

Vastus

Tere!

Tagasisidet esialgse liinivõrgu kohta ootasime kõigilt sihtgruppidelt, k.a. üliõpilastelt. Kuna muudatus puudutab väga paljusid, siis alustasime teavituskampaaniat juba eelmise aasta septembrikuu alguses ning kasutasime kõiki kanaleid, et võimalikult paljude bussireisijateni jõuda.

Kõigisse Tartu linna postkastidesse läks flaier arutelude aegadega, uue võrgu põhimõtetega ja võrgu skeemiga. Palusime otsepostitusfirmal see panna ka postkastidesse, kus oli reklaami keelav kleebis.
Kõikides bussides ja bussipaviljonides olid aruteludest teavitavad kleebised. Info on pidevalt Tartu kodulehe esilehel leitav ning oleme teinud hulgaliselt postitusi Tartu linna Facebookis. Tagasisidet sai anda nii spetsiaalselt loodud kaardirakenduse kaudu, meili teel kui ka avalikel aruteludel erinevates linnaosades. Seega ei saa Teiega nõus olla, et üliõpilastega ei arvestatud - kes soovis, sai kaasa rääkida.

Uue liinivõrgu järgi läbib tõesti Pika tn bussipeatust vaid üks bussiliin, kuid samas on see bussiliin nr 1, mis on kõige tihedama intervalliga, näiteks hommikusel tipptunnil käib buss iga 10 minuti tagant. Nimetatud bussiga on võimalik sõita kesklinna, kust on võimalik ühe ümberistumisega jõuda paljudesse sihtkohtadesse. Oleme võtnud endale eesmärgiks, et uue liinivõrgu järgi peavad bussiliinid olema omavahel paremini ühendatud ja sagedasema sõiduintervalliga.

Lugupidamisega

Vastaja: Kairi Kuusik
linnamajanduse osakond
liikluskorraldusteenistus
ühistranspordi kvaliteedijuht
kairi.kuusik@raad.tartu.ee
Vastatud: 29.03.2019