Sõpruse silla liikluslahendus arvestab kõigi liiklejatega
Tartu Linnavalitsuse pressiteade
/ Linnavalitsus otsustas võtta Sõpruse silla edasisel projekteerimisel aluseks liikluslahenduse, mis näeb sillale ette 2+2 sõidurada, ratta- ning jalakäijate teed.
"Tartu jaoks äärmiselt olulise Sõpruse silla tehniline seisukord nõuab meilt kiiret tegutsemist, samas tuli põhjalikult läbi vaagida kõik võimalikud liikluslahendused, nende plussid ja miinused. Arutelude tulemusena oleme nüüd jõudnud sobivaima variandini ja saame edasi liikuda põhiprojekti koostamise juurde," ütles Tartu linnapea Urmas Klaas.
Selle aasta jaanuaris alustas Selektor Projekt OÜ linna tellimusel Sõpruse silla rekonstrueerimise projekti koostamist, mille käigus tuli analüüsida ja võrrelda kahte liikluslahenduse varianti: 1+1 ja 2+2 sõidurajaga silda. Mõlema variandi plusse ja miinuseid vaagides selgus, et optimaalne on projekteerida Sõpruse sillale 2+2 sõidurada, mis tagab koos silla otstes olevate ristmikega piisava läbilaskevõime. Selle variandi puhul ei ole olemasolevat Annelinna-poolset ringristmikku vaja olulisel määral ümber ehitada ning Karlova poole projekteeritakse silmusekujuline või foorristmik. Samuti annab see lahendus võimaluse jätkata kesklinnas jalgrattateede põhivõrgu rajamist. Kui sillale oleks jäänud mõlemas suunas üks sõidurada, siis tooks see kaasa suurema liikluskoormuse Rahu sillale ning Riia ja Turu tänavale. See omakorda piiraks võimalusi kesklinnas rattateid rajada, sest suurenev liikluskoormus ei võimaldaks jalgrattateede ehituseks tänavaruumi ümber jagada.
“Sõpruse sild on linnaliikluse toimimise seisukohalt väga olulise tähtsusega ning peab pakkuma head jõe ületamise võimalust nii jalgsi, ratta, bussi kui ka autoga. Pärast rekonstrueerimist muutub sillal jalgsi ning rattaga liiklejate olukord võrreldes tänasega oluliselt mugavamaks ja ohutumaks, kuna mõlemale sillapoolele tulevad praegusest laiemad kõnniteed ning autoliiklusest ja jalakäijatest eraldatud rattateed,” rääkis abilinnapea Raimond Tamm.
Sõpruse silla põhiprojekt peab valmima selle aasta jooksul, ehitustöödeks on planeeritud 2024. ja 2025. aasta ning tööd on kavas teha vaheldumisi mõlemal silla poolel nii, et silda ei tuleks täielikult sulgeda.
Lisainfo: abilinnapea Raimond Tamm, tel 515 4738.
Viimati muudetud 23.05.2023