Teksti suurus

Reavahe

Kontrastsus

Placeholder Placeholder
Background image

Tartu sillakaartest inspireeritud uuel Emajõe raudteesillal peeti sarikapidu

TREV-2 Grupi pressiteade

Tartu sillakaartest inspireeritud uuel Emajõe raudteesillal peeti sarikapidu. Foto: Mirell Pärn

/ Tartu linna sildadest inspireeritud uuel Emajõe raudteesillal, mille valmides lüheneb rongisõit Tartu ja Tallinna vahel, peeti kolmapäeval teraskonstruktsiooni valmimise puhul sarikapidu. 

Emajõe raudteesilla teraskonstruktsioon sisaldab 70 meetri pikkust ava ning selle kogumass on ligi 350 tonni. Silda ehitav TREV-2 Grupp õgvendab tööde käigus ka olemasolevat raudteetrassi ligikaudu 2,2 km ulatuses. Uus raudteesild ja raudteetrassi õgvendus võimaldavad tõsta reisirongide liikumiskiirust antud lõigul kuni 140 km/h.

"Uue kaarsilla ehitamine on sisaldanud omajagu väljakutseid, kuna tegemist on pikima viimastel aastatel Eestis rajatud sillaga, mille ehituse juures pidime mh arvestama Emajõe veetasemega, mis mõnel aastal võib kevadise suurvee ajal tõusta vaid paari nädalaga mitme meetri võrra," kommenteeris TREV-2 Grupi teede projektijuhtimise valdkonna juht Margus Praks. "Õnneks olid meie turvameetmed, sh jõekallastele rajatud kaitsevallid piisavad, ja ka tänavune kevad on sillaehitust soosinud ning nüüdseks on kõik silla teraskonstruktsioonid valmis."

Eesti Raudtee rajatiste ehitusosakonna juhi Kertu Arumetsa sõnul on uue silla ehitamine märgiline, kuna Eesti Raudtee pole juba aastaid sellise pikkusega silda oma taristule ehitanud. 

"Uue kaarsilla ehitustööd on esimene osa suuremast eesmärgist, milleks on järkjärguline rongide kiiruste tõstmine Tapa-Tartu raudteeliinil kuni 160 kilomeetrit tunnis. Emajõe sild saab olema eelduseks, et saaksime raudteed selles kohas sirgendada ning seeläbi sõiduaega lühendada," lausus Arumetsa. "Aastaks 2024, kui Tartu on ka kultuuripealinn, liiguvad sellel lõigul rongid juba kiiremini, rohelisemalt, turvalisemalt ning reisijate jaoks mugavamalt."

Uus Emajõe raudteesild asendab olemasoleva, juba 60 aastat vana Jänese raudteesilla. Uus sild on kolmeavaline kaarsild, mis sobitub visuaalselt Tartu linna sildadega ja tagab mõlemal pool jõge 10 meetri laiused kallasrajad. Emajõe raudteesilla terasdetailid valmistati Viljandi Metalli tehases. 

Emajõe raudteesilla ehitusest

  • Teraskonstruktsioon kaalub ligi 350 tonni ja see sildab 70 m pikkust ava
  • Erinevates montaažietappides olid konstruktsioonis täiesti erinevad sisejõud, võrreldes lõplikult kokkupandud konstruktsioonis tekkivate sisejõududega. Ülekoormuse ja vigastuse vältimiseks tehti igale montaažietapile eraldi tugevuskontroll arvutused.
  • Ehitamisel kaaluti ka võimalust kogu teraskonstruktsioon kaldal valmis ehitada ja alles seejärel üle jõe paika tõmmata, kuid valiti siiski jõe kohal ehitamine. Selleks rajati jõe keskele neli ajutist jõesammast, mis hiljem peale sillaehitust jõest eemaldatakse.

Lisainfo:
Robert Sinikas, TREV-2 Grupi projektijuht, [email protected]

Viimati muudetud 17.06.2021