Teksti suurus

Reavahe

Kontrastsus

Placeholder Placeholder
Background image
24°

Bussikaardi ostmine

Tartu eesmärk on pakkuda keskkonnasõbralikku liikumiskeskkonda, mis arvestab kõiki liikumisviise. Eriti soositakse kergliikluse ja ühistranspordi kasutamist.

Tartu Linnatransport

Infotelefon 1789 (valige klahv 2)
buss@raad.tartu.ee

Bussikaardi ostmine, raha laadimine ja isikustamine

Bussikaardi ostmine ja raha laadimine

Bussikaarte saab osta R-Kioskist, Selverist, Rimist, Prismast, Omniva postiasutustest, Tartu bussijaamast (T-Pilet), linnavalitsuse infokeskusest raekojas. Vaata müügikohtade asukohti.  

Bussikaardid on tavapärase suurusega plastikkaardid, millel on kontaktivaba kiip. Samaväärse võimalusena on kasutusel ka kleebis, mille võib kinnitada rahakoti, telefoni, käekoti või muu käepärase ja pidevalt kaasaskantava eseme külge. Kui teil on kleebis olemas, pole eraldi plastikkaarti vaja. Kaart ja kleebis maksavad kumbki 2 eurot (see on ainult kaardi ja kleebise hind, bussiga sõitmiseks tuleb kaardile või kleebisele pilet osta või raha laadida). Isikustada saab ainult ühe toote (kas kaardi või kleebise).

Kui mõni nimetatud kaart on juba olemas, siis ei pea Tartu bussikaarti juurde ostma. Olemasolevale kaardile saab raha laadida või Tartu perioodipileti osta. Tartus kehtivad transpordikaardid on esitatud pilet.ee lehel. Kõik kaardid on ristkasutuses.

Kuupiletit ostes ei saa selle alguse ja lõppemise kuupäeva näha ega ette määrata, sest pilet aktiveerub bussis tuvasti juures sõitu registreerides, mitte ostuhetkel. Võimalus on osta ette mitu e-piletit. Ühe perioodipileti lõppemisel algab järgmise kasutamine alates hetkest, kui reisija registreerib oma sõidu tuvasti juures.

Bussikaardi kontojääki saab kontrollida bussis tuvasti juures (kaarti tuvasti juures viibutades registreeritakse sõit ja kuvatakse kontojääk), aga ka piletimüügikohtades ja bussikaardi kodulehel.

Bussikaardi isikustamine

Soodustuste kasutamiseks tuleb kaart isikustada ehk siduda ühe inimesega.

Isikustatud kaardi kadumise/kiibi vigastamise korral saab seal olevad piletid või raha kanda uuele kaardile. Isikustades uue bussikaardi, kanduvad kõik isikuga seotud soodustused ning piletid automaatselt uuele bussikaardile. Isikustamata bussikaardi kaotamisel ei saa kaardi omanik seniseid pileteid ja raha uuele kaardile kanda ega kaarti sulgeda. Isikustatud bussikaart kehtib koos isikut tõendava dokumendiga.  Kaarti saab isikustada bussikaardi kodulehel (tasuta) või piletimüügipunktides (1 euro). Isikustatud saab olla ainult üks kaart, v.a juhul, kui on isikustatud bussikaart ja õpilaspilet või bussikaart ja ISIC-kaart. Sel juhul kehtivad kaks kaarti paralleelselt.

Soovitame isikustada bussikaardi ka sel juhul, kui ei sõideta sooduspiletiga. Isikustatud kaarti, millele  on kantud raha või täishinnaga perioodipilet, võib anda vajadusel kasutamiseks ka teistele pereliikmetele (abikaasale, lastele), sest täishinnaga perioodipiletiga või tuvastist täishinnaga soetatud pileti puhul isikut tõendavat dokumenti pole põhjust küsida.

Isikustatud kaardi kadumise korral helistage bussikaardi sulgemiseks numbrile 611 8000 või ostke uus bussikaart, isikustage see veebis või laske isikustada müügipunktis. Uue bussikaardi isikustamisel seotakse kadunud bussikaardi küljest isikukood lahti ja raha ning perioodipiletid kantakse üle uuele bussikaardile.

Viimati muudetud 02.07.2019