Teksti suurus

Reavahe

Kontrastsus

Placeholder Placeholder
Background image
-2°
-2°

Tartu isejuhtiva muuseumibussi teenust kasutas paari kuuga pea 1000 sõitjat

Tartu linnavalitsuse pressiteade

Tartu isejuhtiv muuseumibuss Foto: Evelin Lumi

16. november 2021 / Eestis toodetud Auve Techi Iseauto ehk isejuhtiv kaheksakohaline sõiduk tekitas linnarahvas ja Tartu külalistes elavat huvi ja leidis aktiivset kasutust. Kokku kasutas alates 2. septembrist kuni 7. novembrini Eesti Rahva Muuseumi ja Tartu Linnamuuseumi vahel liikunud muuseumibussi teenust 909 sõitjat ning buss läbis kokku 2300 kilomeetrit. 

Iseauto pakkus inimestele võimalust katsetada uuenduslikku, keskkonnasõbralikku ja vajaduspõhist ühistransporti. Kaks kuud kestnud projekti eesmärk oli saada kogemust autonoomsete sõidukite kasutuselevõtmiseks linnatranspordi loomuliku osana. 
 
Projekti juhtpartneri Modern Mobility OÜ tegevjuht Pirko Konsa ütles, et pisut rohkem kui kaks kuud olid väga õpetlikud. “Alates sellest, kuidas saavad autojuhid hakkama koos isejuhtiva bussiga tänaval liigeldes ning lõpetades sellega kui kaua peab bussi aku vastu jahedamate ilmadega. On selge, et tehnoloogia on veel uus ja õppimist on palju, mistõttu on väga oluline jätkata isejuhtivate busside katsetamist praktilises elus,” ütles Konsa. 
 
Auve Techi juhatuse liige Mari-Ly Klaats tänab Tartu linna, kelle abiga ollakse sammuke lähemal autonoomse transpordi igapäevaelu normaalseks osaks muutmisel. “Muuseumite vahel liikumiseks avatud autonoomne bussiliin täitis inimeste jaoks reaalselt eesmärki ja andis meile võimaluse tutvustada autonoomseid lahendusi sadadele uutele inimestele. Oleme väga tänulikud, et Tartu linn andis meile selle võimaluse ja jääme huviga järgnevaid koostööprojekte ootama,” lisas ta.
 
Abilinnapea Raimond Tamme sõnul andis pilootprojekt väga hea ülevaate, millised on tänased võimalused ja võimekused isejuhtiva bussiga tegelikus linnaliikluses ühistransporditeenust pakkuda, sest väljakutset pakkusid ka näiteks parkivad autod ning tänavaäärne haljastus. “Olen kindel, et tulevikus saab isejuhtiv buss loomulikuks osaks linna ühistranspordisüsteemist, kuid sinna jõudmiseks on veel vaja ületada erinevaid taristu, sõiduki ja seadusandlusega seotud väljakutseid,” ütles Tamm.
 
Tartu on üks kümnest Euroopa Liidu linnast, kus Euroopa Komisjoni rahastatud projekt Ride2Autonomy aset leidis. Ühistranspordi automatiseerimine, sealhulgas isejuhtivate busside tellimis- ja haldamistarkvara loomine ning kasutuselevõtt on kohalike omavalitsuste jaoks lähiaja suur väljakutse. Üleeuroopalise projekti Ride2Autonomy eesmärk on koguda praktilisi kogemusi isejuhtivate busside ja nendel põhineva teenuse kasutuselevõtust linnade ühistranspordi korraldamisel. Saadud kogemusi jagatakse kõikide huvitatud omavalitsustega üle Euroopa Liidu, et süvendada koostööd autonoomsete busside ühistransporditeenuse arenduses.

Rutt Ernits-Sups

avalike suhete osakond
kommunikatsioonispetsialist

Tel:
Mob: 5554 0731

Viimati muudetud 16.11.2021